امروز : 31 فروردین 1403
شنبه تا چهارشنبه : 9 تا 18 پنجشنبه 9 تا 13
زنجان ، خیابان کارگران ، پایین تر از کوچه نهضت ، مرکز راهکارهای فناوری اطلاعات ایرانمهر

ایران در زمینه سایت های وردپرسی در رده دوم قرار دارد

یکی از محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا وردپرس است که در ایران نیز از محبوبیت خاصی برخوردار است. این CMS در دنیا نیز از جایگاه مناسبی برخوردار بوده. آمارها نشان می‌دهد حدود ۴۰ درصد از وب سایت های جهانی با استفاده از وردپرس ساخته شده اند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا و به نقل از وب سایت W3Techs، استفاده از سایت های وردپرسی در ایران پس از آفریقای جنوبی در رتبه دوم جهان قرار دارد. با وجود CMS های دیگری مانند شاپیفای و اسکوئر اسپیس، همچنان وردپرس در حال رشد است. بطوری که از هر پنج وب سایت، دو مورد از آن مبتنی بر وردپرس ساخته شده است.

وجود بیش از ۵۸ افزونه و بیشتر از ۸ هزار تم مختلف در وردپرس از دلایل محبوبیت آن محسوب می‌شود. به همین دلیل کسب و کارهای متعددی در جهان طراحی سایت های خود را بر مبنای وردپرس انجام داده اند. طبق آمارهای منتشر شده تاکنون آفریقای جنوبی بیشترین طراحی سایت را بر اساس وردپرس انجام داده و پس از آن ایران در رده دوم قرار دارد. اسرائیل و اسپانیا نیز در رده های بعدی قرار دارند. در این بین چین، کره جنوبی و روسیه کمترین سایت های وردپرسی را داشته اند. شیوع ویروس کرونا و استفاده از وبسایت های آنلاین نیز باعث استفاده بیشتر از وردپرس شده است.

دیدگاهتان را بنویسید